Kelionės plečia žmogaus akiratį, o mokomosios dar ir padrąsina bei įkvepia naujoms veikloms. Šių metų rugpjūtį stažuotė Izraelyje Yad Vashem, edukaciniame centre, tikrai davė daug žinių apie žydų tautos kultūrą, sudėtingą istoriją ir padėjo geriau suprasti patį sudėtingiausią laikotarpį – holokaustą.
Jautrias temas sudėtinga dėstyti mokiniams, ypač tada, kai jos vis dar aidu ataidi iš senelių ar prosenelių gyvų prisiminimų. Tai temos, kuriose gana daug subjektyvumo, nevienodo vertinimo ir niekuo nepagrįstų stereotipų. Tačiau atidus pasiruošimas, geras temos išmanymas, tinkamų dėstymo metodų parinkimas ir tinkamos atmosferos klasėje sukūrimas (mokyti neklijuojant etikečių, neapsiribojant primityviu požiūriu, ieškant tikrų istorijų, kurios padėtų atskleisti to laikmečio tragizmą, sunkius žmonių pasirinkimus ir būtinybę visada išlikti žmogumi ) gali labai padėti sėkmingai dėstyti ir aiškinti sudėtingiausias istorijos temas. Ne teisti, o mokyti įvertinti, mokyti užduoti klausimus ir ieškoti atsakymų – apie visa tai ir dar daug dalykų spalio 17 d. pasidalinau su Marijampolės savivaldybės istorijos mokytojais seminare „Žydų tautos istorijos ir holokausto temos dėstymo ypatumai. Stažuotės Izraelyje refleksija“.
Po pristatymo su kolegomis labai konstruktyviai diskutavome apie tai, jog atsakingas „sunkių“ istorinių temų dėstymas ypač yra aktualus šiandienos iššūkių akivaizdoje, nes nuo to, kaip sugebėsime tai padaryti, priklausys, ar visuomenė bus kritiškai mąstanti, turinti stiprias vertybes, tolerantiška ir atspari vis naujiems iššūkiams.
Vaida Pituškienė
Marijampolės Sūduvos gimnazijos
istorijos mokytoja metodininkė